Веселка яскравими фарбами грає
І діток щоранку вона зустрічає.
Малят зігріває любов’ю вона,
Тому і щаслива завжди дітвора.
Вчитель-дефектолог
Василенко Надія Василівна
Кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії»,
педагогічне звання «учитель-методист».
Почесна грамота Міністерства освіти і науки,
Подяка обласного управління УТОГ.
Вихователь
Онокалюк Людмила Ростиславівна
Кваліфікаційна категорія
«спеціаліст вищої категорії»
Почесна грамота УОіН
Вихователь
Моргун Ірина Вадимівна
Кваліфікаційна категорія
«спеціаліст вищої категорії», педагогічне звання "вихователь-методист"
Почесна грамота УОіН
В 1991 році на підставі рішення Кам’янець-Подільської міської ради та наказу міського відділу освіти в закладі відкрито спецгрупу для дітей з вадами слуху.
Діяльність групи організовано за програмою розвитку дітей дошкільного віку зі зниженим слухом «Стежки у Світ» /Гриф Міністерства освіти і науки України від 12.04.2013 №1/11-6942/. Прийом дітей здійснюється керівником закладу впродовж календарного року на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють, свідоцтва про народження дитини, направлення управління освіти і науки, витягу з протоколу засідання міської психолого-медико-педагогічної консультації.
Пріоритетними напрямками діяльності групи є:
Освітню корекційно-розвиткову взаємодію з дошкільнятами організовують досвідчені педагоги: вчитель-сурдопедагог, вихователі, практичний психолог, соціальний педагог, музичний керівник та вихователь фізичного виховання.
Досвід вчителя-сурдопедагога на тему: «Формування навиків дактилювання у дошкільників з вадами слуху» схвалено експертною радою кафедри педагогіки і психології Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. Сутність досвіду ґрунтується на вирішенні проблеми розвитку і використання компенсаторних механізмів корекції і реабілітації дошкільників з вадами слуху на основі використання положення про провідний вид діяльності та дактилювання, як просторово-рухової системи спілкування, що є формою словесної мови.
У групі постійно удосконалюється корекційно-розвивальне предметне середовище. Відповідно до сучасного дизайну та санітарно-гігієнічних вимог оформлено ігрові зони, демонстраційні та просвітницькі куточки.
Комп'ютеризація освітньо-виховного процесу - провідний напрямок модернізації корекційної освіти. Осередок розвитку слухового сприймання та формування правильної звуковимови обладнаний сучасною комп’ютерною, звукопідсилюючою та копіювальною апаратурою. Використання в роботі з дітьми таких інформаційних технологій як навчально-програмний комплекс «Адаптація-Лого», «Видима мова» та електронного посібника «Українська жестова абетка» дозволяє оптимізувати освітній процес, здійснювати індивідуально-диференційований підхід в навчанні, розвивати пізнавальну активність малюків, підвищувати мотивацію їхньої навчально-розвивальної діяльності та, як наслідок, рівень знань, умінь і навичок.
У розмаїтті засобів впливу на всебічний розвиток особистості дитини з порушеннями слуху важливе місце належить театру. Залучення малюків до театралізованої діяльності сприяє засвоєнню морально-етичних норм, правил поведінки та розвитку монологічного та діалогічного мовлення, як засобу формування мовленнєво-комунікативної компетентності.
В роботі з дітьми значна увага приділяється розвитку функції дрібних м’язів рук, оскільки рухи пальців рук стимулюють розвиток центральної нервової системи і прискорюють розвиток мовлення дитини. Крім того, рівень розвитку дрібної моторики - один з показників інтелектуальної готовності до шкільного навчання. Тому в закладі організовано діяльність корекційно-реабілітаційного гуртка «Наші пальці-помагальці».
Розвиток соціальної компетентності дошкільників з вадами слуху спрямовується на формування у малюків:
В плані роботи дошкільного навчального закладу на навчальний рік є розділ «Організація освітньо-реабілітаційного процесу», в якому передбачено проведення різноманітних заходів із залученням всіх учасників освітнього процесу, а саме:
Колектив закладу переконаний, що досягти успіху в різнобічному розвитку дитини з особливими освітніми потребами можна лише за умов інтеграційного підходу. Адже реформування системи спеціальної освіти передбачає підготовку дітей із порушеннями психофізичного розвитку до інтеграції в загальноосвітній простір. Цим зумовлено суттєве оновлення змісту, організації форм і технологій навчання на основі сучасних інноваційних підходів, забезпечення психолого-педагогічного супроводу дітей у навчальному процесі.
Тісна співпраця з батьками на основі використанням широкої палітри сучасних інтерактивних методів, їх зацікавленість у житті кожного малюка, спільні конкурси, виставки, розваги, просвітницько-інформаційні засоби – підґрунтя успішного розвитку і виховання дітей. А використання комп'ютерних технологій допоможе не лише оптимізувати сучасний освітньо-корекційний процес, а й значно полегшити працю педагогічного колективу.
Тому ефективна підготовка нечуючої дитини до навчання в школі, значна увага з боку фахівців, повсякденна допомога родини є основними умовами, за яких можлива позитивна соціальна компенсація, а виховний вплив має здійснюватися на заповідях гуманістичного підходу до виховання дітей.
You can do it, too! Sign up for free now at https://www.jimdo.com