Провідні напрями діяльності ЗДО №17 на 2023-2024 н.р.


  1. Створювати умови успішного формування життєвих компетентностей дошкільників щодо безпечного перебування в навколишньому середовищі та норм поведінки в надзвичайних ситуаціях.
  2. Забезпечувати розвиток етнічної самосвідомості дітей дошкільного віку засобами краєзнавства.
  3. Сприяти  ефективній партнерської взаємодії з родинами вихованців.

Модель інноваційної діяльності ДНЗ№17

 

Завдання:  модернізація змісту дошкільної освіти згідно вимог Базового компонента дошкільної освіти   та  розробка ефективних методів і форм організації життєдіяльності дітей дошкільного віку на основі використання сучасних освітніх технологій; підвищення рівня професійної майстерності педагогів-дошкільників та розвиток їх креативних здібностей; підвищення ефективності співпраці з родинами вихованців.

Модель реалізується в єдності чотирьох складових:

І. Методисний супровід

1.     Визначення пріоритетних напрямків діяльності   та відповідне планування роботи закладу.

2.     Участь педагогів закладу  в роботі міських методичних обєднань.

3.     Створення інформаційно-презентаційного осередку в методичному кабінеті ««Я у Світі»-програма розвитку».

4.     Діяльність творчої групи, школи вихователя-початківця, наставництво.

5.     Оформлення тематичних папок, методичних рекомендацій і порад.

6.     Вибір ефективних форм самоосвіти педагогів.

7.     Використання ефективних методичних заходів: тематичні семінарські заняття, круглі столи, тренінгові вправи, дискусії, майстер-класи,  брендінги тощо.

8.     Моніторинг результативності проведеної роботи: педагогічний колоквіум, анкетування, перевірки різних типів.

ІІ. Організація життєдіяльності дошкільнят.

1.     Створення сучасного предметно-розвивального середовища.

2.     Вивчення, апробація та впровадження в практику роботи з дітьми інноваційних педагогічних технологій:

·        Опорний дошкільний навчальний заклад “Ідей національного виховання дітей, , срямованого на формування цілісної особистості за педагогічною спадщиною Софії Русової”

·        Система Гл.Домана (група компенсуючого типу)

·        Методика М.Монтессорі (переддошкільна група)

·        ТРВЗ (старша група)

·        Авторська програма М.Єфименко (вихователь фізвиховання)

·        Методика М.Зайцева (молодша група, 5-й рік)

3.     Використання  сучасних форм: заняття-гра (екскурсія, змагання), міні-занять, уроків практичного життя, індивідуальних та підгрупових занять тощо.

4.     Використання компютерної програми «Адаптація - лого»

5.     Забезпечення можливостей для самостійної діяльності дошкільнят.

6.     Відвідування дітьми гуртків за інтересами.

7.     Виставки, конкурси.

8.     Моніторинг досягнень дошкільнят.

ІІІ. Співпраця з громадскістю та родинами вихованців.

1.     Консультування із спеціалістами НМЦ УОіН, ХОІППО, К-ПНУ.

2.     Ознайомлення з  досвідом інших дошкільних закладів.

3.     Висвітлення кращого досвіду закладу  в місцевих ЗМІ, та фахових виданнях.

4.     Організація ефективних форм роботи з батьками: батьківські збори; родинні посиденьки; засідання дискусійного клубу; театралізовані вистави і спортивному змаганні; конкурси; виставки; оформлення і поширення кращого досвіду родинного виховання, пам’яток, порад тощо.

ІV. Експертиза результативності реалізації проекту та визначення подальших пріоритетів в роботі дошкільного закладу.

 

 


Лабораторія С.Ф. Русової

   Треба пам’ятати, що кожна дитяча установа має насамперед бути хатою радості, де діти могли б учитися без примусу, гратися, перебувати в оточенні широкої приязні, задовольняючи свої дитячі, такі своєрідні інтереси і потреби.

   …Тут не має бути атмосфери школи як у змісті, так і в методах роботи з дітьми.

С.Ф.Русова

 

Вже більше 10 років ДНЗ № 17 «Світлячок» є опорним дошкільним навчальним закладом «Ідей національного виховання дітей, срямованого на формування цілісної особистості за педагогічною спадщиною Софії Русової». Діяльність в даному напрямку здійснюється згідно Положення та плану роботи на навчальний рік.

Організація освітньо-виховного процесу по впровадженню педагогічних ідей С.Русової здійснюється планово і системно з метою вивчення педагогічної спадщини С.Русової (з педагогами початківцями) та впровадження в практику навчально-виховної роботи ДНЗ концепції національної системи освіти основоположника вітчизняної дошкільної педагогіки Софії Русової.

Втілюючи в практичну роботу актуальні і в наш час ідеї С.Ф. Русової, про те що дитячий садок має бути «весь пройнятий національним духом свого народу» працівники закладу приділяють значну увагу створенню умов. Ми розпочали із оздоблення інтер’єру приміщення установи витинанками, вишивками, об’ємними картинами за сюжетом українських народних казок. В кожній групі є набори буклетів, книжок, альбомів про рідне місто, елементи національних костюмів, народні іграшки, збірки легенд, казок, прислів’їв, приказок, а в куточках самостійної художньої діяльності є репродукції робіт Катерини Білокур та Марії Приймаченко, їх портрети. Ці матеріали допомагають педагогам доступно донести до дітей надбання українського народу.

Вихователі широко використовують під час організованої життєдіяльності та в повсякденному житті велику виховну силу казок, усної народної творчості (повчальних, сповнених глибокого змісту народних прислів’їв і приказок, загадок, притч, легенд), які захоплюють малят яскравими поетичними образами, сприяють утвердженню доброчинностей в дітях, закладають фундаментальні світоглядні поняття, моральні цінності, переконання.

В дошкільному навчальному закладі діє туристично-краєзнавчий гурток «Люби і знай свій рідний край», де через різні форми (цільові прогулянки, походи, мандрівки) діти знайомляться з рідним містом.

Педагоги закладу беруть активну участь в зустрічах у «Вітальні Софії», співпрацюючи з колегами-садівницями дошкільних навчальних закладів міста.

В установі традиційним стало проведення тижнів С. Русової, приурочених її дню народження, на яких проводяться планові тематичні заходи з усіма учасниками освітньо-виховного процесу, конкурси на краще читання віршів, потішок, забавлянок та інших фольклорних форм усної народної творчості. Щочетверга проводяться дні казок.

З кореня педагогічних ідей С. Русової пішло плодоносне пагіння почуттів не просто любові до батьківської землі, а усвідомленого вболівання за її долю, за її майбутнє як незалежної і багатої держави; почуттів, яких треба прививати людині з дитячого віку, що і робить колектив закладу.